Také jste museli reagovat na aktuální opatření a jste nuceni změnit otevírací dobu a služby vašeho obchodu, pobočky či firmy? Nezapomeňte to dát vašim zákazníkům a fanouškům na Facebooku vědět.
Facebook již na jaře nabídl firmám jednoduchou formu komunikace těchto změn. Vzhledem k aktuálním opatřením je dobré ji oprášit. Co můžete na vaší Facebookové stránce označit jako změněné s ohledem na epidemii koronaviru?
- Oznámit dočasné uzavření firmy
- Oznámit otevření s pozměněnými službami – doručování, vyzvednutí, online služby, …
- Oznámit změnu otevírací doby
- Oznámit další aktualizace týkající se koronaviru – delší dobu odezvy, speciální podpora, aktualizace zásad
Jak na to?
Ve správě vaší stránky vyberte v levém menu možnost „Upravit informace o stránce“.
Ve spodní části najdete položku „Hodiny“, zde je možné zadat novou, aktualizovanou otevírací dobu vaší provozovny.
Hned pod ní je sekce „Dočasné změny v poskytování služeb“. Zde můžete nastavit dostupnost vašich služeb. Na výběr je ze tři možností:
- Dočasné změny poskytování služeb
- Firma je dočasně uzavřena
- Provoz je beze změny
V případě první možnosti – pozměněné služby – je možné vybrat následující změny:
- Online služby – Pokud nabízíte například livestream nebo online konzultace.
- Doručování – Pokud doručujete zboží nebo jídlo.
- Vyzvednutí – Pokud si u vás zákazníci mohou zboží nebo jídlo vyzvednout.
- Další změny – Může jít například o změnu funkce věrnostních karet či speciální otevírací dobu pro seniory.
Je možné vyplnit i URL odkazu na váš web – například na rezervaci konzultací nebo objednávku jídla domů.
Až skoro dole najdete sekci „Aktualizace týkající se koronaviru“. Zde můžete vyplnit dočasnou aktualizaci služeb vaší firmy týkající se aktuální situace. Ta se pak bude zobrazovat na vaší stránce úplně nahoře, před ostatními příspěvky. Vybrat můžete:
- Delší doba odezvy – Pokud je pravděpodobné, že zákazníci budou na odpověď či potvrzení čekat déle, než je obvyklé.
- Aktualizace zásad – Pokud jste kvůli koronaviru změnili vaše firemní zásady, které můžou ovlivnit poskytování služeb.
- Speciální podpora – Pokud poskytujete vašim zákazníkům speciální podporu či zdroje.
I zde je možné výběr doplnit o URL odkaz s více informacemi na vašem webu.
A proč toto vše vlastně nastavovat?
Kromě lepší a transparentní komunikace budou všechny takto provedené změny pro uživatele Facebooku ihned viditelné. Ten uvádí, že se aktualizované informace zobrazí „na stránce a jejím náhledu, ve vyhledávání a vybraných seznamech místních zdrojů“. Pokud si uživatel například vyhledá a prohlíží seznam restaurací, které mají rozvoz, objeví se mu právě stránky firem, které toto v nastavení uvedly. To samé platí i pro vyzvednutí produktu na provozovně.
Chcete s tímto, nebo s nějakým jiným problémem na Facebooku pomoci? Obraťte se na mě 🙂
Zdroj informací a obrázku: https://www.facebook.com/business/news/making-it-easier-to-display-temporary-service-changes-on-facebook-pages/